Szanowni Państwo,
Państwa prywatność jest dla nas niezmiernie ważna, dlatego zmierzamy do zapewnienia wysokiego poziomu ochrony Państwa danych osobowych, które chronimy zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) i Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
Poniżej znajdziecie Państwo informacje o tym, w jakich celach przetwarzamy Wasze dane osobowe, na jakiej podstawie prawnej oraz jakie prawa Wam w związku z tym przysługują.
Administrator Danych
Administratorem Państwa danych osobowych, czyli podmiotem, który decyduje o sposobach przetwarzania Państwa danych osobowych może być OPTIMA Credit Management Services Sp. z o.o. ( dalej OPTIMA ) lub podmiot trzeci w imieniu którego Spółka przetwarza Twoje dane osobowe w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Dane Twojego Administratora znajdziesz w korespondencji otrzymanej od OPTIMA lub możesz zwrócić się do nas z wnioskiem o wskazanie jego danych (mail: iod@ocms.pl lub pisemnie na adres Spółki)
Dlaczego i na jakiej podstawie przetwarzamy Państwa dane osobowe
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora w celu:
• dochodzenia spłaty nieopłaconych należności i prowadzenia działań windykacyjnych (na drodze polubownej oraz sądowo egzekucyjnej) - art. 6 ust. 1 lit. f RODO
• obsługi otrzymanych wniosków, zapytań, rozpatrywania skarg i reklamacji - art. 6 ust. 1 lit. f RODO
• przechowywania informacji dla celów podatkowych i rachunkowych, na podstawie przepisów prawa - art. 6 ust. 1 lit. c RODO
• w celach archiwalnych (dowodowych), na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami) - art. 6 ust. 1 lit. f RODO
Dane osobowe podane w trakcie rozmowy telefonicznej
W przypadku kontaktu z nami za pośrednictwem call center w sprawach niezwiązanych z dochodzoną przez nas wierzytelnością, możemy żądać podania danych osobowych tylko wówczas, gdy będzie to niezbędne do obsługi sprawy, której dotyczy rozmowa i do ustalenia tożsamości rozmówcy. Podstawą prawną przetwarzania danych w takim przypadku jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO), polegający na konieczności rozpatrzenia Twojego zgłoszenia.
Rozmowy telefoniczne prowadzone za pośrednictwem call center są rejestrowane w celu monitorowania jakości świadczonych usług, o czym zostaniesz poinformowany w zapowiedzi lub na początku rozmowy. Podstawą prawną przetwarzania w takim przypadku jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO), polegający na dbaniu o jak najwyższą jakość obsługi.
Jakie dane osobowe są przetwarzane
W celu prawidłowej obsługi spraw przetwarzamy następujące kategorie danych osobowych:
- dane identyfikacyjne ( imię i nazwisko, nr PESEL, data urodzenia )
- dane kontaktowe ( numer telefonu, adres email, adres zamieszkania )
- informacje finansowe ( wszelkie dane dot. wierzytelności )
Jak długo przechowujemy dane osobowe?
Okres przechowywania Państwa danych osobowych zależy od celu ich przetwarzania i wynika najczęściej z :
· przepisów prawa powszechnie obowiązujących (np. obowiązek przechowywania dokumentów księgowych do celów podatkowych)
· okresu trwania umowy – (tak długo, jak jest to konieczne do realizacji umowy pomiędzy OPTIMA a Państwa wierzycielem),
· w razie dochodzenia wierzytelności na drodze polubownej – dane będą przechowywane do czasu spłaty całości zadłużenia lub zakończenia windykacji z innego powodu.
· W razie skierowania sprawy na drogę sądową - możemy przechowywać dane do chwili prawomocnego zakończenia postępowania sądowego, a następnie do ewentualnego zakończenia postępowania egzekucyjnego prowadzonego przez komornika
· okresu przedawnienia roszczeń związanych z windykacją zadłużenia -(dane przetwarzane są do czasu przedawnienia roszczeń).
Odbiorcy danych
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa OPTIMA ma obowiązek udostępniania Państwa danych osobowych uprawnionym podmiotom zewnętrznym (np. organom kontroli skarbowej, instytucjom rządowym, sądom, komornikom) ale również podmiotom świadczącym usługi na rzecz OPTIMA jak choćby pełnomocnikom, drukarniom, firmom niszczącym dokumenty, świadczącym obsługę informatyczną, usługi pocztowe, usługi doradcze czy finansowo-księgowe
Przekazywanie danych poza obszar EOG
Aktualnie Twoje dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Prawa osób, których dane dotyczą
Administratora Twoich danych zapewnia Ci realizację uprawnień wynikających z RODO tj:
· Prawo dostępu do danych
· Prawo do sprzeciwu
· Prawo do sprostowania swoich danych
· Prawo do usunięcia danych osobowych
· Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
· Prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO
Inspektor Ochrony Danych
W celu zapewnienia jak najlepszej ochrony Państwa danych w OPTIMA, został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, którego obowiązkiem jest monitorowanie prawidłowości ich przestrzegania w spółce. Mogą się Państwo z nim skontaktować mailowo pod adresem: iod@ocms.pl lub pisemnie na adres: Optima Credit Management Services Sp. z o.o. ul. Julianowska 65 A, 05-500 Piaseczno